es_milu_Latviju

Back

Š.ģ. 5. aprīlī norisinājās Skola 2030 Latgales reģionālā konference "Praktiski. Lietpratībai", kurā piedalījās arī mūsu skolas skolotāji I. Krilova, I. Hiļmane, Ē. Lauska, T. Krūmiņa, J. Vaikule.

Sākumskolas skolotāja T. Krūmiņa un latviešu valodas skolotāja J. Vaikule dalījās savā pieredzē par integrēto stundu ciklu novadīšanu sākumskolā, parādot ļoti efektīvās mācību priekšmeta skolotāja un klases audzinātāja sadarbības piemēru, līdz ar to veicinot skolēnu interesi pret mācībām. J. Vaikule un T. Krūmiņa rādīja integrētās stundas videofragmentus 3. a klasē.

Ģeogrāfijas skolotāja Ē. Lauska un latviešu valodas skolotāja I. Hiļmane dalījās savā pieredzē, kā skolēni var apgūt jaunu mācību vielu, veicot eksperimentus nestandarta situācijās. Skolotāji stāstīja par pasākumu cikla "Pasaules ūdens un ūdens resursu diena" novadīšanu ārpus stundām, kurā piedalījās 8.a klases un 3.a klases skolēni. 8.a klases skolēni apmeklēja aizraujošas stacijas - ostas, kurās veica noteiktus eksperimentus, saistītus ar ūdens fizikālajām īpašībām un ūdens piesārņošanu. 3.a klases skolēni piedalījās radošajā darbnīcā "Raudošs logs", kuru novadīja 11. a klases skolēni. Bērni risināja dažādas problēmsituācijas, izmantojot instrukcijas. Latviešu valodas skolotāja stāstīja par to, kā var pārnest iegūtas zināšanas un prasmes šajā pasākumā uz latviešu valodu. Pateicoties ciešai skolotāju un skolēnu sadarbībai, šis pasākums kļuva par tradicionālo pasākumu mūsu skolā.

Savukārt sociālo zinību un vēstures skolotāja un skolas ZPD vadītāja Iveta Krilova konferencē prezentēja divus pieredzes stāstus. Prezentējot pieredzes stāstu "Izglītojamo kritiskās domāšanas veicināšanas iespējas mācību priekšmetā "Vēsture un sociālās zinātnes I": "Vēstures mīti un patiesība Latvijas spēlfilmās", ar spēlfilmas "Tēvs Nakts" piemēru, kurā atainota holokausta problemātika Latvijā, tika atklāts, kā skolēniem attīstīt kritisko domāšanu, atpazīt vēstures mītus, analizēt un atšķirt tos no faktos balstītas patiesības. Bet pieredzes stāsts "Zinātniskās pētniecības darbs kā iespēja padziļināti attīstīt savas spējas akadēmiski spējīgākajiem skolēniem mācību procesā" klausītājiem atklāja, kā Daugavpils 17. vidusskolā notiek izglītojamo motivēšana dalībai zinātniskās pētniecības darbiem, pētniecisko prasmju un talantu izkopšana pētniecības procesā.

Materiālu sagatavoja O. Staņeviča.
 
 
 
 
 
 
 
Back